حقیقت درباره سندبلاست در 3 دقیقه

Sci Fi Interior Station در این مقاله تلاش بر این شد تا شما را با سندبلاست یا ساب پاشی بیشتر آشنا کنیم و توضیحات مفصلی را درباره این فرایند در اختیار شما قرار دهیم. با توجه به توضیحات فوق در مورد مسباره ، به یک جمع بندی و نتیجه کلی می رسیم که سرعت این محصول در انجام عملیات بالاتر از سیلیس است .که برای ما زمان انجام کار بسیار اهمیت دارد. با توجه به اینکه استفاده از ماسه سیلیس به عنوان ساینده ای که عمومیت و تقاضای بیشتری نسبت به سایر ساینده ها در ایران را دارا می باشد . بالاترین استاندارد کیفیت سندبلاست فلز در لایه برداری مربوط به این درجه می باشد.تمام زنگ زدگی ها از سطح فلز پاک می شود و در آخر یک سیطح سفید یا خاکستری از فلز مشخص می شود، استفاده از این درجه بندی برای فلزاتی که در تماس با مواد شیمیائی یا در معرض آب قرار دارند و به خصوص در صنایع کشتی سازی و صنایع نفت برای اسکله ها و دکل های نفتی کاربرد زیادی دارد.

دستکش سندبلاست انواع مختلفی دارد و بسته به دستگاه مورد کاربری سیار یا کابینی بودن ، خشک یا تر بودن دستگاه انتخاب میگردد . روش کار سندبلاست فلزات به روش تر و خشک مشابه یکدیگر هستند. تفاوت سندبلاست و شات بلاست به این صورت میباشد که در روش سندبلاست به این صورت است که ماسههای ساینده که عمدتاً از جنس سیلیس – مسباره و اکسید فلزات هستند با استفاده از فشار باد کمپرسور شتاب گرفته و بر روی سطح قطعه پاشیده میشوند. گارنت ساینده ای طبیعی و فاقد سیلیس آزاد است.بر اساس استاندارد ISO-11126-10 گارنت دارای شرایط لازم این استاندارد در سیلیس آزاد و کلراید می باشد. شرکت سند بلاست رسوب بران ایرانیان شایسته همواره سعی کرده جزو اولین شرکت هایی باشد که از دانش فنی با پیشرفته ترین تجهیزات روز استفاده نماید و اجرایی بدون نقص و با اخذ تاییدیه های لازم باشد .

سختی گارنت ها ۵/۶ تا ۷ موس ، چگالی در گارنت ها متغییر است و اساساً به ترکیب شیمیایی آن ها بستگی دارد این شرکت در جهت تأمین انواع ساینده های صنعتی اقدام به تامین انواع گارنت سبز و قهوه ای نموده است. چگالی این محصول متغیر است و اغلب به ترکیب شیمیایی آنها بستگی دارد. به همین دلیل، اجرای این فرآیند باید در یک محیط دارای تهویه صورت گیرد. یک منطقه با تهویه مناسب برای پروژه های خود مانند گاراژ یا کارگاه پیدا کنید.

تمام سطوحی که برای رنگ آمیزی انتخاب می شوند، نیاز به اجرای سندبلاست خواهند داشت؛ این مسأله بخصوص در مورد سطوح فولادی و فلزی اهمیت بیشتری پیدا می کند زیرا فلزات به شدت در معرض اکسید شدن در معرض هوا یا همان زنگ زدگی قرار دارند. این در حالی است که برای مسباره به ۳۰ کیلوگرم تقلیل پیدا میکند. میزان این درجه sa متناسب با برس و یا فرچه ی دستی است که برای لایه برداری های سطحی که با چشم غیر مسلح قابل دیدن نیست صورت می پذیرد . مواد مصرف شده در طول سندبلاست و شات بلاست مانند شن، ماسه، سیلیس، مسباره، گرانول و سایر ذرات، به دلیل وجود سیستم تخلیه سریع جاروهای صنعتی به راحتی قابل بازیابی هستند. شیشه های سندبلاست به علت وجود طرح های متفاوت بر روی خود بسیار سخت تمیز می شوند و باید در شستشوی آن ها دقت کنیم.

این مورد مناسب برای تمیز کردن روغن ، گریس ، خاک ، پوسته های زنگار ، زنگ زدگی های سست ، گرد و خاک سست و رنگ ها و تمام پوشش هایی به این شکل می باشد. با استفاده از تجهیزات بلاستینگ فشار قوی، این محصول مناسبترین ماده از نظر کیفیت و قیمت برای از بین بردن زنگ زدگی ،رسوبات و آماده سازی سطوح برای رنگ آمیزی ( مانند بدنه کشتی ) است. در این روش به وسیله دستگاه سندبلاست و پاشش مواد ساینده ای نظیر شن و ماسه با فشار بالا روی سطوح، رسوب ها و آلودگی ها را پاک سازی کرده و آن سطح را برای اقدامات بعدی که می تواند رنگ کاری باشد، آماده می کنند. بنابراین ، نازل هایی با آسترهای کاربید سیلیکون نازل های همه جانبه خوبی برای استفاده روزمره در مکان ها و محیط های مختلف بلاست هستند. قسمت اول کلمه سندبلاست (sand) به معنی ماسه است، در سندبلاست از مواد مختلفی استفاده می شود، مانند: ماسه سیلیس، سرباره آهن، یخ، سرباره مس (گریت) (مسباره)، آب (جت بلاست)، آب و ماسه (وت بلاست) هر کدام به صورت مجزا در مصارف مختلف کاربرد دارند.

ترکیب شیمیایی و استاندارد مسباره با توجه به نوع کوره متفاوت است. میزان مصرف مسباره به ازای هر متر مربع از سطح ۳۰-۴۰ کیلو گرم بر اساس منابع و در سایت عملیاتی تا مقدار ۵۰-۷۰ کیلو گرم نیز میباشد. در هر صورت این درجه از لایه برداری توانایی این را دارد که مقدار یکسانی از مواد ساینده بر روی سطوح استفاده کنیم تا در نهایت به سطحی یکنواخت و لایه برداری شده برسیم. شیشه دکوراتیو سندبلاست، قابلیت و انعطاف بالایی دارد و می توان هر طرحی را روی این نوع شیشه اعمال کرد. در این روش ابتدا طرح توسط متخصصان با نرم افزار کامپیوتری طراحی شده و نوشته و طرح ها کاملا به دلخواه شما انجام میشود و حتی فونت مورد نظر شما نیز اعمال میشود و این باعث زیبایی بسیار آن میشود. تقریباً هر طرح یا طرحی را می توان با استفاده از روش سندبلاست، از جمله الگوهای طراحی پیچیده و شیب شفافیت، در یک صفحه شیشه ای نقش داد. گارنت Garnet یک گروه از مواد معدنی سیلیکات از عصر برنز است که به عنوان سنگ های قیمتی و ساینده استفاده می شود .که از واژه گراناتوم اخذ شدهاست.

به طور کلی خرید ماسه گارنت بهعنوان مواد معدنی سیلیکات از عصر برنز است که برای سنگ های قیمتی و ساینده استفاده می شود که از واژه گراناتوم اخذ شدهاست. ماسه گارنت از جمله ماده معدنی ماسه بلاست بوده که از طریق کانسار آلمندیت یا آندرادیت به وجود میآید. گونه گارنت ها در رنگ های بسیاری از جمله قرمز، نارنجی، زرد، سبز، بنفش، قهوه ای، آبی، سیاه و سفید، صورتی، و بی رنگ هستند، که شایع ترین نوع موجود آن با سایه مایل به قرمز در طبیعت می باشد. بنابراین برای مواد بلاست با لبه های بسیار تیز و/یا تهاجمی مانند کوراندوم و گارنت ، و همچنین برای عملیات چند شیفت و استفاده روزانه مناسب است. ولی انواع مات آن به علت استحکام و زبری، در تولید سمباته و همچنین تولید فیلتر تصفیه آب استفاده میشود. استورولیت نسبت به سایر ساینده ها گرد و غبار کمتری تولید می کند که میدان دید اپراتورها افزایش می یابد. مات کامل شیشه سند بلاست شده کاملا مات میشود و در مکانهایی که نمیخواهند دید داشته باشند ازجمله حمام، پارتیشن ها و … شیشه سندبلاست شده تمام مات از نظر ظاهری کاملا مشابه شیشه ساتینا میباشد، با این تفاوت که در شیشه سندبلاست حکاکی روی شیشه سبب ایجاد مات شدگی آن میشود و دارای سطح متخلخل یا به عبارتی منافذ باز دارد اما شیشه ساتینا در حین ساخت با قرار گرفتن در اسیدهای ساینده مات میشود و دارای سطح کاملا صیقلی میباشد.

انجام هر کار تخصصی نیاز به رعایت اصول و استانداردهایی دارد تا آن کار و حرفه در نهایت کیفیت و ارزشمندی قرار دهد.از آنجا که سندبلاست نیز یک کار تخصصی می باشد رعایت اصول فنی در آن بسیار مهم می باشد توجه به سطحی که باید کار سندبلاست روی آن انجام شود و همچنین توجه به نوع ساینده از نکات مهم روش های سندبلاست می باشد.اما چطور می توان استانداردهای سطوح فلزی را شناسائی کنید؟ هنگام رنگ آمیزی نقاش باید یک دستگاه وت گیج (تر سنج) در دست داشته باشد و ضخامت رنگ خود را در مراحل مختلف اجرا مورد ارزیابی قراردهد تا میزان پاشش رنگ بر روی سطح را کنترل نماید. در زمان خرید ماسه گارنت با توجه به کاربردتان باید نارسنگی با درجه سختی مناسب انتخاب کنید. گارنت دارای گونه های مختلف است مانند پیروپ، آلماندین، اسپسارتیت، گروسولا (آمونیت یا سنگ دارچین) ، آندرانیت و اوارویت گارنت از مجموعه سیلیکات ها و کانی های دگرگون می باشد. شیشه مات کن های رنگی در انواع رنگ ها و طرح های مختلف در بازار موجود می باشند. این کانی دارای جرم حجمی بالا از ۳٫۷ الی ۴٫۳ gr/cm³ می باشد.سختی این کانی در انواع مختلف در حدود ۶٫۵-۸ Mohs می باشد.

چرا که اگر شما خواهان اجرای سندبلاست در محل نباشید و بخواهید سندبلاست را در محیط کارگاه خود شرکت مجری انجام دهید، دیگر شرکت مجری هزینه های جابجایی و نیز صرف زمان برای این کار را ندارد به همین دلیل می تواند به شما قیمت مناسب تری را ارائه دهد که می تواند کمتر باشد. برای تهیه این محصول پیش از سفارش و خرید به مشخصات محصول توجه داشته باشید.برای مثال بهتر است ببینید که مسباره براق برای شما مناسب تر است یا مات (البته در صورت نیاز به سختی بالاتر می توانید از گارنت استفاده کنید )در صورتی که نیاز به استفاده چندباره از محصول را دارید، مسباره مات و یا گارنت برای شما مناسب تر است.در غیر این صورت می توانید مسباره سندبلاست براق را با قیمت کمتر خریداری کنید.

شرکت پیشرو روش اقدام به تأمین انواع گارنت سبز و قهوه ای نموده است. این میزان در گارنت قرمز ۷-۱۰ کیلوگرم و در گارنت قهوه ای و سبز ۱۲-۱۷ کیلو می باشد. ترکیبات شیمیایی گارنت ها با فرمول ساختمان کلی A3B2 ( SiO4 ) 3 می باشد .در این فرمول موضع A با کاتیونهای Ca , Fe , Mg , Mn و موضع B با کاتیون های Cr , سندبلاست Fe اشغال می شود. این نازل ها در اندازه های مختلفی تولید می شوند که هر کدام برای نوع خاصی از مواد ساینده به کار می روند.

Aron Trujillo

نرد اینترنتی. ارتباط دوستانه مبشر قهوه. متخصص موسیقی بسیار متواضعانه. مدافع تلویزیون آماتور

تماس با ما