مجمع عمومی سازمان ملل خواستار پایان فوری جنگ در اوکراین شد

این نهاد جهانی در یازدهمین نشست ویژه اضطراری خود که از سر گرفته شد، تنها چند ساعت قبل از ورود به دومین سال خود در روز جمعه، قطعنامه جدیدی را تصویب کرد که خواستار پایان دادن به جنگ شد.

نتایج 141 کشور عضو موافق و هفت کشور مخالف – بلاروس، جمهوری دموکراتیک خلق کره، اریتره، مالی، نیکاراگوئه، روسیه و سوریه بودند. در میان 32 رای ممتنع، چین، هند و پاکستان بودند.

بر اساس مفاد قطعنامه 11 بند، مجمع مجددا خواستار خود از روسیه شد که “فوری، کامل و بدون قید و شرط تمامی نیروهای نظامی خود را از خاک اوکراین خارج کند و خواستار توقف درگیری ها شد”.

به تأثیر جهانی جنگ رسیدگی کنید

مجمع، از طریق این قطعنامه، از کشورهای عضو خواست تا با روحیه همبستگی برای رسیدگی به این موضوع همکاری کنند اثرات جهانی جنگ در مورد امنیت غذایی، انرژی، مالی، محیط زیست و امنیت و ایمنی هسته ای. مجمع همچنین با تأکید بر اینکه ترتیبات صلح پایدار باید این عوامل را در نظر بگیرد، از همه کشورها خواست تا از دبیرکل در تلاش‌های وی برای رسیدگی به این تأثیرات حمایت کنند.

جلسه از سر گرفته شده روز چهارشنبه برای شروع بحث درباره قطعنامه تشکیل شده بود رئیس مجمع عمومی، چسابا کوروسی، گفت که برای یک سال کامل، مجمع 193 عضو، دبیر کل و جامعه بین‌المللی « در فراخوان های ما برای پایان دادن به این جنگ ثابت و با صدای بلند استو پایبندی به منشور سازمان ملل متحد و قوانین بین المللی.

عدالت برای همه قربانیان

این قطعنامه بر تعهد مجمع به حاکمیت، استقلال، یکپارچگی و تمامیت ارضی اوکراین در محدوده مرزهای شناخته شده بین‌المللی آن تا آب‌های سرزمینی آن تاکید کرد.

مجمع همچنین بر لزوم تضمین پاسخگویی در قبال جدی ترین جنایات تحت قوانین بین المللی که از طریق اوکراین در اوکراین انجام شده است، تأکید کرد تحقیقات و پیگردهای مستقل ملی یا بین المللی برای تضمین عدالت برای همه قربانیان و پیشگیری از جنایات آینده.

یک زن پس از اصابت موشک به مجتمع مسکونی او در Zaporizka اوکراین در خانه آسیب دیده خود ایستاده است.

یک زن پس از اصابت موشک به مجتمع مسکونی او در Zaporizka اوکراین در خانه آسیب دیده خود ایستاده است.

پیشنهادات رد شده

سازمان جهانی روز پنجشنبه رد کرد دو اصلاحیه پیشنهاد بلاروس پیشنهاد اول می‌توانست چندین مفاد قطعنامه را تغییر دهد، و در طرح دوم، مجمع از کشورهای عضو می‌خواهد که از جمله از ارسال سلاح به منطقه درگیری خودداری کنند.

“فصل جدید تاریخ”

در ابتدای جلسه از سر گرفته شده روز چهارشنبه، رئیس مجلس گفت که در این «فصل جدید تاریخ»، جهان با “انتخاب های بد” روبرو است درباره اینکه ما به عنوان یک جامعه بین المللی چه کسی هستیم. این انتخاب ها یا ما را در مسیر همبستگی قرار خواهد داد و عزم جمعی برای حمایت از اصول منشور ملل متحد، او گفت:یا مسیر تجاوز، جنگ، عادی سازی نقض قوانین بین المللی و اقدام جهانی فروپاشید

چند روز پس از تهاجم 24 فوریه 2022، اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد پس از وتوی روسیه قطعنامه‌ای که تهاجم به اوکراین را محکوم می‌کرد، به مجمع عمومی اجازه دادند تا یازدهمین نشست اضطراری تشکیل دهد.

مطابق با قطعنامه 377A(V)، مصوب 1950، مجمع قادر است در صورت عدم موفقیت شورا، به مسائل صلح و امنیت بین المللی بپردازد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد جلسات ویژه اضطراری، به پوشش جلسات سازمان ملل مراجعه کنید.

Nick Webster

مزاحم عمومی فن غذا. حلال مشکل بدون عذرخواهی کارآفرین. خواننده.

تماس با ما