گوگل حساب‌هایی را که دو سال فعال نبود، حذف می‌کند

گوگل ها میلیارد کاربر در سراسر دنیا دارد. این شرکت می‌گوید حساب‌هایی که دو سال غیرفعال بوده، حذف می‌کند. این اقدام بخشی از جستجوی گوگل برای امنیت کاربران است.

به گزارش تک‌کرانچ، گوگل ممکن است از دسامبر ۲۰۲۳ (آذر و دی ۱۴۰۲) به‌بعد، حساب‌هایی را حذف کند که در مدت زمان یادشده از هیچ‌یک از سرویس‌های این شرکت استفاده نشده است. با حذف حساب کاربری، تمامی محتواهایی که کاربر در ورکسپیس و یوتیوب و فوتوز ذخیره کرده است، نیز حذف می‌شود.

گوگل چند ماه مانده به حذف حساب های کاربری، ایجاد نوتیفیکیشن برای آن ها ارسال می کند. فرآیند پاکسازی با حساب‌هایی شروع می‌شود که هرگز ساخته نشده است. سیاست جدید گوگل حساب‌های تجاری و حساب‌هایی که مدرسه‌ها و دانشگاه‌ها استفاده می‌کنند، تحت‌تأثیر قرار نمی‌دهند.

گوگل‌های سخت‌گیرانه‌ای برای حذف حساب‌های کاربری ندارد. فعالیت‌های مشابه مطالعه یا ارسال ایمیل، استفاده از گوگل درایو، تماشای ویدئو در یوتیوب، دانلود اپلیکیشن گوگل پلی، ورود به اپلیکیشن‌های متفرقه ازطریق حساب گوگل یا استفاده از موتور جست‌وجو، برای حذف حساب کاربری کافی است.

گوگل می‌گوید احتمال اینکه حساب‌های رها شده به سیستم احراز هویت دوعاملی مجهز باشد، ۱۰ برابر کمتر از حساب‌های عادی است. بدین‌ترتیب، این حساب‌ها موارد مواقع آسیب‌پذیرند و پس از هک حساب، ممکن است هکر شناسایی هویت یا ارسال ایمیل اسپم برود باشد.

گوگل نگفته است که پس از حذف حساب‌ها، چه سرنوشتی در انتظار نامهای کاربری است. اهالی مانتینویو، تنها شرکتی که چنین اقدامی انجام می دهد. چراکه توییتر نیز چند هفته پیش گفت که حساب های غیرفعال را پاکسازی می کند.

Julissa Lara

متفکر متواضعانه فروتن. گیمر. کارآفرین. طرفدار رسانه های اجتماعی آزاد.

تماس با ما