۱۰ قانون ساده برای ثروتمند شدن در جوانی

فرارو- “کوری آرنولد” میلیونر بیش از 40 هزار دنبال کننده در توییتر دارد. او مدعی شده است که در سن ۴۱ میلیون میلیونر شده است. او در توئیتر نوشته بود: “اگر این ۱۰ عادت را زودتر در پیش گرفته بودم می‌توانستم تا ۳۴ میلیون شوم”.

به گزارش فرارو به نقل از سان، او به فهرستی از قوانین و عادت‌هایی که باید برای ثروتمند شدن از آن پیروی کنید اشاره کرده است:

۱- خواندن

او می‌گوید ۸۸ درصد از افراد که از نظر مالی موفق شده‌اند دست کم ۳۰ دقیقه در روز مطالعه می‌کنند. «مارک کیوبن» سرمایه‌دار آمریکایی گفته است که بیش از سه ساعت در روز مطالعه می‌کند و «بیل گیتس» طبق گزارش‌ها حدود ۵۰ کتاب در سال می‌خواند.

۲- مطالب خود را یادداشت کنید

آرنولد هم چنین توصیه‌ای می‌کند که افراد خود را بنویسند. اوه منهونوسک: “اِتمال دستهبابی حتعته ماتتوب ۴۲ ددرصد بیتر استر”.

نتیجه مطالعه‌ای انجام شده توسط دکتر “گیل متیوز” استاد روانشناسی دانشگاه دومینیکن کالیفرنیا نیز با این آمار همخوانی دارد. متیوز مردان و زنان ۲۳ تا ۷۲ ساله را از سراسر جهان و با پیشینه‌ها و حرفه‌های مختلف مطالعه قرار داد و آنها را به دو گروه تقسیم کردند. یک گروه اهداف خود را یادداشت کردند و گروه دیگر اهدافشان را یادداشت نکردند. یافته‌های نشان داد شرکت‌هایی که هدف‌های خود را یادداشت می‌کردند، به آن‌ها توجه می‌کردند که بیشتر از آن‌هایی که این کار را نمی‌کردند، دست یافتند.

۳-زود از خواب بیدار شوید

به گفته آرنولد، ۵۰ درصد از میلیونرها سه ساعت پیش از شروع روز کاری خود از خواب بیدار می‌شوند. نتیجه پژوهشی صورت گرفته توسط «سی کورلی» که در آن ۱۷۷ میلیونر خودساخته را در بازه زمانی ۵ ساله ارزیابی قرار داده است با این آمار همخوانی دارد. کورلی دریافت می‌کند که حدود ۵۰ درصد از تقریباً سه ساعت پیش از آغاز کاری از خواب بیدار می‌شد.

۴-خواب

آرنولد می‌گوید خواب کلید موفقیت است. اکثریت قریب به میلیونرها کمتر از ۷ ساعت در شب می‌خوابند.

به گفته موسسه ملی سلامت در حالی که افراد معمولی در خواب پول در نمی‌آورند تنها به حافظه، خلاقیت و تصمیم گیری کمک می‌کنند. «جف بزوس» مدیر عامل آمازون گفته بود که هشت ساعت خوابیدن برای او «تفاوت بزرگ» ایجاد می‌کند. بزوس در این باره افزوده بود: “من خیلی تلاش می کنم تا خواب را در اولویت قرار دهم. برای من، این مقدار خوابیدن به منظور داشتن انرژی و هیجان لازم است”.

پیدا کردن بهترین برنامه خواب برای خود بسیار مهم است کم خوابی می‌تواند به عادت‌های ناسالم تبدیل شود، اما خواب بیش از اندازه دلیل موجه نیز می‌تواند به عنوان تنبلی قلمداد شود.

۵-ورزش

آرنولد می‌گوید ورزش راهی عالی برای حفظ سلامت ذهن و بدن شما است. ۷۶ درصد از میلیونرها دست کم ۳۰ دقیقه در روز ورزش می‌کنند. «ریچارد برانسون» بنیانگذار گروه ویرجین گفته است که اگر همیشه به سلامت و تناسب اندام‌اش نمی‌تواند در زندگی حرفه‌ای و شخصی‌اش موفق شود. برانسون از بازی تنیس، دوچرخه سواری، دویدن و سواری سواری با کایت لذت می‌برد.

او گفته بود: “من می‌توانم با حفظ تناسب اندام دو برابر بیش‌تر پول در بیاورم. حفظ تناسب اندام مغز را به خوبی حفظ می‌کنم”.

در یک پرسش و پاسخ در فیس بوک نیز «مارک زاکربرگ» بنیانگذار آن گفته بود که خوش اندام «بسیار مهم» است.

او گفته بود: “انجام هر کاری به خوبی نیاز به انرژی دارد و زمانیکه تناسب اندام انرژی بسیار بیش از تری دارد.”

۶- از بدهی بد کنید

آرنولد می‌گوید میلیونرها می‌دانند که هزینه‌های بهره‌برداری از پول است. او «بدهی بد» را وام خودرو و کارت اعتباری و وام دانشجویی توصیف می‌کند. او می‌گوید: “من از کارت اعتباری استفاده می‌کنم. با این وجود، من ماهانه پرداخت می‌کنم. نکته کلیدی این است که میزان بهره‌ها را می‌توان به حداقل برسانید”.

راه‌های دیگر برای جلوگیری از بدهی، محدودیت‌های اعتباری بد واقع بینانه و مستندسازی مناسب همه تراکنش‌ها هستند.

۷- سرمایه گذاری

اگر به دنبال سرمایه گذاری هستید به خاطر داشته باشید که تضمینی برای کسب درآمد نیست و ارزش دارایی های شما ممکن است کاهش یابد. این معناست که مهم است که هرگز از آن چه که می‌توان از دست دادن سرمایه گذاری کرد.

۸-جریانهای متعدد درآمد

هشتمین نکته آرنولد ایجاد راه درآمد بود و ادعا می‌کرد که میلیونرها معمولاً هفت منبع درآمد دارند. سود سهام، چک حقوق، درآمد اجاره، حق امتیاز، سود حاصل از فروش دارایی ها، سود حاصل از کسب و کار و علاقه به پس از بررسی برخی از آنها هستند که از طریق آن پول به دست آورده اند.

۹-ریسک کن

آرنولد می‌گوید: «میلیونرها برای موفقیت در میدان می‌شوند و از شکست نمی‌ترسند». گزارش “بیزینس اینسایدر” نشان می دهد که میلیونرهای خودساخته تحمل بیش از حد برابر دارند. افراد ثروتمند در مقایسه با افرادی که ثروتمند از سطح بالاتری از تحمل خطر، برون گرایی و آگاهی متوجه می شوند. به همین دلیل، افراد ثروتمند معمولاً بر جامعه می‌گذارند. در صورتی که یک تصمیم مفید با قابلیت پرداخت هزینه‌های بالا برنامه‌هایی را اجرا کند که می‌تواند قابل اجرا باشد، اما این تصمیم بسیار جدی است که ممکن است به ضرر سایر افراد خطر گریزتر باشد.

۱۰- به دنبال مشاوره باشید

به گفته آرنولد، مشاوره خواستن کلید موفقیت است. او میگوید: «میلیونرها اساتید و مربیان را کنار خود دارند».

Alina Bentley

کاوشگر. کارشناس سفر. متخصص قهوه. طرفدار تلویزیون عمومی متخصص پرشور بیکن. برگزار کننده آماتور محقق فرهنگ پاپ.

تماس با ما