farhangian91banner

برنامه های غیرمتمرکز چه هستند و چه کاربردی دارند؟

برنامه های غیرمتمرکز یا Dapps بخشی از کاربردهای دنیای بلوکچین هستند. برنامه‌هایی که برای کنترل یا مدیریت، به هیچ فرد یا نهادی در رأس امور مربوط به موضوع هستند.

بسیاری از کاربران کریپتو تصور می کنند دنیای ارزهای دیجیتال محدود به بیت کوین و ارزهای دیجیتال دیگری هستند که در صرافی ها خرید و فروش می کنند. اما باید بدانید که این دنیای هیجان‌انگیز، امکاناتی را در اختیار انسان قرار می‌دهد که با گسترش آن‌ها در آینده نزدیک، تحولات بزرگی در زندگی مردم ایجاد خواهد شد. ممکن است تغییری در اینترنت در زندگی‌ها ایجاد کند.

برنامه‌های غیرمتمرکز یا Dapps بخشی از کاربردهای این تحول دیجیتال در دنیای امروز هستند. آن‌ها برنامه‌هایی هستند که برای کنترل یا مدیریت، به هیچ فرد یا نهادی در رأس امور نیاز دارند.

پس از بیت کوین و بعد از آن دیگر ارزهای دیجیتال به‌عنوان یک سازوکار مالی که بدون مدیریت و نظارت یک فرد یا نهاد اداره می‌شوند، ایده راه‌اندازی اموری است که می‌توان به همین طریق بدون معرفی مستقیم یک فرد یا نهاد سازمان‌ها، شکل گرفت. برنامه‌های متمرکز در همین تفکر به وجود آمده‌اند تا امکان ارائه آن به جای یک فرد یا نهاد غیرمجاز، جمعی از کاربران و افراد حاضر در یک اکوسیستم، آن را اداره کنند.

در مسیر یک جهان غیرمتمرکز

اگر به زندگی روزمره کمی دقیق‌تر نگاه کنید متوجه می‌شوید که همه ما همیشه در حال پرداخت مبالغی تحت عنوان هزینه و کارمزد به افراد، مؤسسات و نهادهای متفاوت هستند. در واقع زندگی ما به آن ها گره خورده و هیچ راهی جز مراجعه به آن ها و درخواست کمک، پیش رو نداریم.

در طول روز شما از خدمات زیادی استفاده می‌کنید که از سوی شخص سومی برای شما ارسال می‌شود. ارتباطی که ما را می‌توان واقعی با فرد ارائه کرد، خدمات مستقیم نیست و این می‌تواند مشکلات زیادی را با خود همراه داشته باشد. مشکلاتی مانند کاغذبازی‌های مختلف اداری یا پرداخت کارمزدهای هنگفت از جمله این دردسرها هستند.

برنامه های غیرمتمرکز

اما آیا زندگی بدون کمک گرفتن از واسطه‌ها غیرممکن است؟ دنیای برنامه‌های غیرمتمرکز یا Dapp با حذف واسطه‌ها همه چیز را تغییر می‌دهد. برنامه های غیرمتمرکز، منبع باز (منبع باز) هستند و بدون نیاز به یک مدیر یا کنترل کننده به صورت خودمختار کار می کنند. به‌عنوان مثال، دیگر بدون نیاز به بانک‌ها، نقل و انتقالات مالی صورت می‌گیرند و کاربران داخل آن شبکه، به جای بانک، تراکنش‌ها را تایید می‌کنند و با توجه به شبکه شفافیت، امکان تقلبی نیز وجود ندارد.

بیشتر برنامه های غیرمتمرکز بر روی شبکه های اتریوم، EOS، ترون و نئو توسعه یافته ها. رای اتریوم بزرگ‌ترین سهم به خود اختصاص داده شده است. این شبکه‌های ارزهای دیجیتال و توکن‌های خود را دارند که جزوه‌های ارزهای دیجیتال محبوب بازار نیز هستند و بسیاری از سرمایه‌گذاران و تری‌ها برای خرید اتریوم در قیمت‌های پایین و فروش در قیمت‌های بالاتر را در فهرست‌های کم‌ریسک‌تر در این بازار می‌دانند.

برنامه های غیرمتمرکز هنوز در مرحله رشد اولیه خود هستند و بسیاری از این باورها هستند که با رشد هرچه بیشتر صنعت مالی غیرمتمرکز (DeFi) بازار برنامه های غیرمتمرکز نیز از گذشته گرم خواهد شد و نهایتاً سرعت رشد و انطباق پذیری آن با سرعتی فراتر از پیش خواهد رفت. . با این وجود در حال حاضر هزاران برنامه Dapp وجود دارند که خدماتی را در بخش‌ها و صنایع مختلف می‌پردازند. باید دید که در آینده، این بازار چه تغییر ملموسی در زندگی ما ایجاد خواهد کرد.

Kelvin Ashley

حل کننده مشکل متعصب سفر مادام العمر. بت نوجوان آینده. علاقه مندان به اینترنت آماتور.

تماس با ما