farhangian91banner

بیماران «آنفلوآنزا» تا چند روز ناقل هستند؟

یک فوق تخصص عفونی اطفال عنوان کرد: مبتلایان آنفلوآنزا می توانند بین پنج تا شش روز ناقل باشند.

دکتر جبار علی صفایی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به هر ساله آنفلوآنزا در فصل پاییز گفت: در دو سال گذشته به دلیل علائم و استفاده مردم از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی، این بیماری تا حدی کم رنگ شد، اما بیمار امسال به دلیل کاهش استفاده از ماسک مجدداً شاهد این بیماری هستیم.

وی افزود: هرساله نوعی از این ویروس می تواند و برای همین هرسال یک نوع واکسن برای مقابله با آن ساخته می شود و نیاز است که افراد و بویژه های گروه در معرض خطر هرسال واکسن جدید آنفلوآنزا را وارد کنند.

صفایی با بیان اینکه تشخیص آنفلوآنزا از خطرات خطرناک و خطرناک است، گفت: با توجه به اینکه آیا این خطرات خطرناک است –امیکرون- شباهت بسیاری از بیماری های سرماخوردگی و آنفلوآنزا دارد، این سه کار بسیار آسیب دیده است اما با مشاهده برخی از علائم می توان تا حدی. شد که فرد به کدامیک از موارد مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: چند بیماری در بیماران مبتلا به آنفلوآنزا مشاهده می‌شود که در بیماران مبتلا به امیکرون و سرماخوردگی به آن می‌رسیم که از جمله آن تب بالا، کوفتگی بدن و درد بویژه در ساق پا است.

وی افزود: همچنین علائمی مانند بدحالی و سردرد در مبتلایان آنفلوآنزا بیشتر می شود مشاهده کرد.

این فوق تخصص عفونی اطفال نظران کرد: با توجه به تشخیص سختی، سرماخوردگی و آنفلوآنزا از توصیه می شود افراد در صورت مشاهده هر گونه علائم مشابه سرماخوردگی حتما به پزشک مراجعه کنند و حتما در منزل از ماسک استفاده کنند.

صفایی در خصوص میزان سرایت آنفلوآنزا گفت: بهتر آنفلوآنزا نسبت به امیکرون از قدرت سرایت پایینی است، بنابراین نیازی به قرنطینه نیست اما افراد باید در محیط خانه از ماسک استفاده کنند و فاصله لازم را با خانواده خانواده داشته باشند.

وی افزود: علائم آنفلوآنزا معمول بین پنج تا شش روز است و ویروس آنفلوآنزا طی این مدت می‌توان به دیگران سرایت پیدا کرد، بنابراین افراد مبتلا باید طی این مدت حتما از ماسک استفاده و فاصله اجتماعی با دیگران را حفظ کنند.

صفایی با تاکید بر لزوم تزریق واکسن آنزا بویژه برای گروه های در معرض خطر گفت: از جمله گروه های در معرض خطر این بیماری می توانم به کودکان زیر شش سال، سالمندان بالای 65 سال، زنان باردار، مبتلایان به بیماری های زمینه ای و مبتلایان به این بیماری آسیب بزنم. سیستم ایمنی دارند اشاره کرد.

وی افزود: علاوه بر این، برای مراقبت و درمان و خانواده پزشکی زمینه ای بویژه بیمارانی که مبتلا به سرطان هستند نیز باید این واکسن را تزریق کنند.

Kendrick Patel

پیشگام مادام العمر الکل. پزشک بیکن. گورو معمولی تلویزیون نرد قهوه. عاشق توییتر. کاوشگر آماتور

تماس با ما