farhangian91banner

بیماری‌های غیرواگیر اکنون «قاتل‌های اصلی در سراسر جهان» هستند – گزارش آژانس بهداشت سازمان ملل |

پورتال گزارش و داده های جدید، در حاشیه هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی، در رویدادی که توسط سازمان جهانی بهداشت (WHO) و شرکت خیریه بلومبرگ برگزار شد، راه اندازی شد.

گزارش دارایی ها

بیماری های غیرواگیر یکی از بزرگترین چالش های سلامت و توسعه قرن حاضر را تشکیل می دهند، بر اساس سازمان بهداشت جهانی.

مهمترین آنها بیماری های قلبی عروقی، مانند بیماری قلبی و سکته مغزی است. سرطان؛ و دیابت و بیماری های مزمن تنفسی – و همچنین بیماری های سلامت روان.

آنها با هم تقریباً سه چهارم مرگ و میرها را در جهان تشکیل می دهند که هر سال 41 میلیون جان خود را از دست می دهند.

گزارش، اعداد نامرئی: میزان واقعی بیماری های غیرواگیر و اقداماتی که باید در مورد آنها انجام داد، آمار بیماری های غیرواگیر را برجسته می کند تا مقیاس واقعی تهدیدها و عوامل خطر ایجاد شده را نشان دهد.

همچنین مداخلات مقرون به صرفه و قابل اجرا در سطح جهانی را نشان می دهد که می تواند این اعداد را کاهش دهد و جان و پول را نجات دهد.

تدروس آدهانوم گبریسوس، رئیس سازمان جهانی بهداشت گفت: «این گزارش یادآور مقیاس واقعی تهدید ناشی از بیماری‌های غیرواگیر و عوامل خطر آن است.»

پورتال خاص کشور

پورتال داده های NCD با به اشتراک گذاری آخرین داده های خاص کشور، عوامل خطر و اجرای سیاست ها برای 194 کشور، اعداد موجود در گزارش را زنده می کند.

علاوه بر این، امکان کاوش داده‌ها را در مورد بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان، دیابت و بیماری‌های مزمن تنفسی به همراه عوامل اصلی و عوامل خطر آن‌ها، که شامل تنباکو، رژیم غذایی ناسالم، مصرف مضر الکل و عدم فعالیت بدنی می‌شود، می‌دهد.

این پورتال الگوها و روندها را در سراسر کشورها نشان می دهد و امکان مقایسه بین کشورها و/یا در مناطق جغرافیایی را فراهم می کند.

تدروس گفت: «مداخله‌های مقرون‌به‌صرفه و قابل اجرا در سطح جهانی وجود دارد که هر کشور، صرف نظر از سطح درآمدش، می‌تواند و باید از آن‌ها استفاده کند و از آنها سود ببرد – نجات جان و صرفه‌جویی در پول».

زمان بندی مهم

تا به امروز، تنها تعداد انگشت شماری از کشورها در مسیر دستیابی به هدف توسعه پایدار 2030 (SDG) برای کاهش مرگ و میر زودهنگام ناشی از بیماری های غیرواگیر به میزان یک سوم هستند.

Noe Gilbert

علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. طرفدار الکل علاقه مند به فرهنگ پاپ مادام العمر. یک آدم فداکار قهوه

تماس با ما