farhangian91banner

تیراندازی در مدرسه روسیه: گوترش از حمله ای که 15 کشته برجای گذاشت «عمیقاً ناراحت» شد

بر اساس گزارش های خبری، مرد مسلح که برای مقامات شناخته شده بود و دانش آموز سابق مدرسه شماره 88 بود، در هنگام حمله یک صلیب شکسته نازی بر روی تی شرت خود پوشیده بود و مقامات روسی در حال تحقیق در مورد ارتباط مظنون به نئونازی عامل این جنایت هستند.

در بیانیه ای که از سوی معاون سخنگوی وی، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل منتشر شد، به شدت این اقدام خشونت‌آمیز را محکوم کرده و عمیق‌ترین تسلیت خود را ابراز می‌کند به خانواده های قربانیان و همچنین به دولت و مردم فدراسیون روسیه. او برای مجروحان آرزوی بهبودی عاجل و کامل دارد.»

گزارش های خبری حاکی از آن است که مهاجم که در اوایل 30 سالگی خود بود، دو محافظ امنیتی مدرسه را کشت و سپس به سوی دانش آموزان و معلمان تیراندازی کرد. همه مجروحان به جز دو نفر کودک بودند. او به دو تپانچه و مقدار زیادی مهمات مسلح شده بود.

این مدرسه در غرب روسیه و در حدود 600 مایل (965 کیلومتر) شرق مسکو واقع شده است. ایزوسک پایتخت جمهوری اودمورت است.

“مدارس را ایمن کنید”

آدری آزولای، رئیس سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد، یونسکو، در توییتی نوشت که از تیراندازی به کودکان و معلمان آنها در مدرسه بسیار شوکه شده است.

من این حمله هولناک را به شدت محکوم می کنم. عمیق ترین تسلیت به (خانواده) قربانیان و مردم روسیه. ما نیاز به اقدام فوری برای توقف این خشونت بی‌معنا داریمو مدارس را ایمن کنید.»

کاترین راسل، رئیس صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) روز دوشنبه در توییتی نوشت:هکودکان هر کجا که هستند و در هر شرایطی که هستند حق دارند در مدرسه ایمن باشند

گزارش شده است که مهاجم در یک مرکز روانپزشکی محلی ثبت شده بود.

در سال‌های اخیر چندین تیراندازی در مدارس روسیه رخ داده است، از جمله در مرکز استان کازان، در ماه می 2021، که در آن 9 نفر توسط یک فرد مسلح کشته شدند – هفت دانش‌آموز و دو کارمند – و در سپتامبر گذشته، که شش کشته و 47 زخمی شدند. در محوطه دانشگاه، در شهر پرم.

در واکنش به این حوادث، دولت روسیه طبق گزارش ها قوانین مالکیت اسلحه را تشدید کرد.

Mckenzie Elliott

عاشق عمومی قهوه. مزاحم خشمگینانه فروتن. Wannabe tv متعصب. حرفه ای موسیقی آزاد. بت نوجوان آینده.

تماس با ما