farhangian91banner

راهنمای مافیا برای ریپورتاژ

علاوه بر این بهتر است ریپورتاژ شما در سایتهای پربازدید نظیر خبری و سایتهایی که مرتبط با موضوع مقاله شما هستند منتشر کنید تا بتوانید تبلیغ خود را به صورت غیر مستقیم تر به مخاطب ارائه دهید. این تولکیت شامل یک فایل راهنما و یک چکلیست است که بررسی کیفیت محتوای متنی را آسان میکند. هر یک از سایتهایی که انتخاب کنید معمولا هزینه ای را برای درج مطلب شما دارند و شما باید آن را پرداخت کنید. تقریبا همه کسب و کارها میتوانند از رپورتاژ خبری استفاده کنند، ولی این موضوع مستلزم این است که بتوانید یک رپورتاژ حرفهای، استاندارد و جذاب تهیه کنید و داخل آن حرفی برای گفتن داشته باشید. یکی از بهترین کار این است که ریپورتاژ آگهی تان را در سایت های خبری بزرگ یا سایت های معروف و مجلات معتبر منتشر کنید. نشان میدهند، رپورتاژ آگهی را میتوان نوعی از تبلیغات هوشمند دانست که اگر به درستی پیاده سازی و اجرا شود میتواند گام بسیار موثری در مسیر هدف تبلیغات شما باشد. اگر شما دارای اعتبار کافی در رشته کاری و صنعت خود باشید، بهعنوان یک عضو مهم و کلیدی به شمار میآیید؛ بنابراین حضور در رسانههای بزرگ و دارای نام، برای این هدف بسیار مؤثر است و در میان مقالات و اخبار اینترنتی، باعث جلب اعتبار کاربران خواهید شد.

وقتی این سایت مقاله تبلیغاتی و یا مطلب خبری از سایت شما را در سایت خود قرار میدهد و با سایت شما لینک میدهد به کاربران و مهمتر از همه به گوگل میگوید که این سایت مورد تایید من است و همین امر میتواند برای شما از نظر گوگل یک امتیاز مثبت باشد. وقتی مردم تبلیغی را میبینند که به صورت مستقیم آنها را تشویق به خرید چیزی کند، نسبت به آن مشکوک شده و به آن علاقهای نشان نمیدهند. مردم نسبت به تبلیغ گارد دارند، پس بهتر است محتوایتان را بهصورت اطلاعرسانی یا آموزشی نگارش کنید بهاینترتیب تأثیر بیشتری بر مخاطب هدف خودخواهید داشت. با دانستن نحوۀ نگارش ریپورتاژ آگهی حال شما میتوانید، با این نوع تبلیغات، کسب و کار و سایت خود را در دیگر سایت های معتبر معرفی کنید. مشکل گوگل با لینک های خریداری شده است. این مقدمه معمولا برای جلب توجه خواننده و ترغیب وی به خواندن ادامه مقاله است که حاوی مهمترین نکاتی است که قرار است در مقاله به آن اشاره گردد. هنگام انتخاب یک سایت برای درج ریپورتاژ باید به مدت زمانی که طول میکشد تا مطلب شما را منتشر کند نیز توجه نمایید.

یعنی اگر یک سایت معتبر از جهات مختلف به شما لینک دهد و شما رابه کاربارن و گوگل معرفی کند و به شما اعتبار دهد به این کار ریپورتاژ میگویند. یعنی علاوه بر اهداف تبلیغاتی و بازاریابی، این روش تأثیر بالایی برای سئوی سایت شما دارد و دلیل این تأثیر گرفتن بک لینک با کلمات کلیدی هدف (انکور تکست) از سایت منتشرکنندهی ریپورتاژ آگهی است. متن ریپورتاژ باید به گونهای نوشته شود که تبلیغاتی جلوه نکند، یعنی طوری نشان ندهد که تبلیغ است. در این حالت بهتر است متن تبلیغ شما هم بیشتر مشابه یک خبر باشد. این کار تاثیر ویژه ای در دیده شدن شما دارد. گاهی اوقات شرایط خاصی به وجود میآید که وب سایت های مختلف نرخ تخفیفات را به اندازه ای بالا میبرند که میتوانید به صورت رایگان و یا با مبالغ بسیار اندک کار ریپورتاژ را انجام دهید. آیا به هر سایتی که وارد شدید خرید می کنید؟ یک ریپورتاژ آگهی خوب باید علاوه بر متن اصلی دارای عنوان مناسب بین ۱۳۰ تا ۱۷۰ کلمه باشد و حتما از کلمه کلیدی اصلی در عنوان مقاله استفاده کنید. طبیعتاً ریپورتاژ هم از این قضیه مستثنا نیست و شما باید ساختار نوشتن از اولین و آخرین کلمه را رعایت کنید و کال تو اکشن (CAll To Action) و لینکهای خود را در مکان مناسبی از محتوای خبری خود درج کنید.

زمانی که شما یک ریپورتاژ مینویسید باید حتما آن را در سایتهایی با رتبههای بالا منتشر کنید تا بازدیدکننده و مشتری شما نیز بیشتر شود. چرا که کاربران این سایتها، به دنبال خواندن خبر وارد این سایتها میشوند. هرچه متن بهتر باشد، باعث میشود کاربران سایتهای منتشر کننده تمایل به بازنشر مطلب شما در سایتهای خودشان داشته باشند که این امر میتواند به سود شما تمام شود. زمانی که لینک معرفی شما، روی وب سایت های پر مخاطب و پر بازدید قرار گیرد، کاربران بیشتری به سمت وب سایت شما جذب شده و سئو آن بالا میرود. یکی از دلایلی که عده ای از مدیران تبلیغاتی، استفاده از رپورتاژ آگهی را نسبت بـه آگهی معمولی ترجیح میدهند اعتبار آنها در میان مخاطبین است. قبل از نوشتن متن ریپورتاژ آگهی حتما نسبت به مخاطبان و مشتریهای خود اطلاعات کسب کنید تا در هنگام نوشتن متن متناسب با سلیقه آنها عمل کنید. سعی کنید در محتوا نه تنها از متن بلکه از تصاویر متناسب با متن نیز استفاده کنید. در هنگام نوشتن رپرتاژ آگهی باید مخاطب خود را بشناسید و خواسته های آن ها را درک کنید تا بتوانید متن بهتری بنویسید. اما در صورتی که وب سایت شما تازه تاسیس باشد، قطعا رتبه آن در بین سایتهای رقیب بالاست و کسی به سایتهایی با رتبه های بالا و ناآشنا توجه نمیکند هرچند هم برای محصول خود تبلیغ زیادی انجام دهید.

Cassie Wells

حل کننده مشکل به طرز خشمگینانه ای فروتن. ماون فرهنگ پاپ استاد عمومی موسیقی. متعصب وب هیپستر پسند. ارتباط دهنده.

تماس با ما