farhangian91banner

مقاومت در برابر تخفیف های تعطیلات در حال حاضر سخت است. بهترین معاملات هنوز در راه است


نیویورک
CNN

در این فصل تعطیلات، فروشگاه‌ها در انبوهی از کالاها غرق شده‌اند و تخفیف‌ها را در آستانه کریسمس سریع و خشمگین نگه می‌دارند.

و معاملات فقط آبدارتر می شوند.

بنابراین اگر صبر و اراده داشته باشید تا منتظر بمانید تا چند معامله برای خود به دست آورید، پاداش زیادی خواهید داشت.

مارشال کوهن، مشاور ارشد صنعت خرده‌فروشی شرکت تحقیقات بازار NPD، گفت: معاملات بهتر همیشه در آخرین هفته قبل از کریسمس هستند. اما برای بهترین معاملات، او توصیه می‌کند تا «درست پس از کریسمس» صبر کنید.

شنبه قبل از کریسمس – همچنین به عنوان شنبه فوق العاده شناخته می شود – معمولا شلوغ ترین روز خرید در دوره خرید هدیه نوامبر تا دسامبر است. با قرار گرفتن روز کریسمس در یکشنبه و شب کریسمس در شنبه قبل، سوپر شنبه امسال در 17 دسامبر است. طبق اعلام فدراسیون ملی خرده فروشی، تخمین زده می شود که بیش از 158 میلیون مصرف کننده در آن روز خرید کنند.

NRF تخمین می زند که خریداران تاکنون تنها نیمی از خرید هدیه خود را تکمیل کرده اند. با توجه به اینکه هشت روز تا روز کریسمس باقی مانده است، و مهلت‌های ارسال کالا در حال نزدیک شدن است، مردم کارهای بیشتری برای خرید دارند.

این که آیا مصرف کنندگان در طول فشار نهایی با قدرت ظاهر می شوند یا خیر، باید دید. دولت روز پنجشنبه گزارش داد که خرده فروشی در نوامبر، شروع فصل خرید تعطیلات، کند شده است.

“امسال بسیار منحصر به فرد است. مصرف کنندگان بسیار محتاط هستند. آدام دیویس، مدیر عامل ولز فارگو، گفت: آن‌ها با تورم و بودجه‌های محدودتر که بر توانایی آنها در هزینه کردن تأثیر می‌گذارد، سر و کار دارند.

از آنجایی که مصرف‌کنندگان به‌دقت مخارج اختیاری پایان سال خود را برنامه‌ریزی می‌کنند، دیویس گفت که بودجه برای سفر و سرگرمی نیز باعث کاهش بودجه آنها می‌شود.

او گفت: “همه این پویایی ها به نفع مصرف کنندگان خواهد بود، زیرا خرده فروشان بسیار زیاد هستند.” خرده‌فروشی‌هایی که موجودی مازادی برای فروش دارند و به هر قیمتی که شده بفروشند، فشار زیادی وارد خواهد شد، زیرا آنها می‌خواهند سال 2023 را ضعیف‌تر شروع کنند و از مازاد رهایی پیدا کنند، به‌ویژه اگر شرایط اقتصادی بدتر شود.»

همچنین این برای خرده فروشان پرهزینه است که برای مدت طولانی روی عرضه بیش از حد کالا بنشینند. خرده‌فروشانی که کالاها را در انبار و مراکز توزیع خود ذخیره می‌کنند، فضای محدودی برای کار دارند، با مقداری اتاق تکان دادن برای قرار دادن موجودی اضافی. اما اگر فضای بیشتری برای مازاد طولانی‌مدت مورد نیاز باشد، هزینه‌ها افزایش می‌یابد که نتوانند به سرعت آن را پاک کنند.

همچنین محصولات فروخته نشده به مرور زمان ارزش خود را از دست می دهند. این امر به ویژه در مورد لباس های مد صادق است زیرا اگر این روند از بین رفته باشد، خریداران باهوش مدل سال گذشته را نمی خرند. سپس فروشگاه ها مجبور به تخفیف شدید می شوند که بر سودآوری تأثیر می گذارد.

خیلی پیش از آخرین آخر هفته کامل قبل از کریسمس، امسال فروشگاه‌ها تخفیف‌های 50 تا 60 درصدی را ارائه می‌کردند و سفارش‌های آنلاین را ارسال رایگان می‌کردند.

راس استینمن، استاد رفتار مصرف کننده در دانشگاه وایدنر در چستر، پنسیلوانیا، می گوید: «من 20 سال است که فصل تعطیلات را مطالعه کرده ام و تخفیف تا این حد چشمگیر ندیده ام.

او گفت: «خرده فروشان بسیار عصبی هستند. “ساعت در حال حرکت است و آنها می دانند که اکنون باید از هر فرصتی برای ترغیب مشتریان به خرید به حداکثر برسند.”

برخی از محصولات فصلی بلافاصله پس از کریسمس دارای تخفیف های 80 تا 90 درصدی هستند.

دیویس گفت، می‌توانید انتظار داشته باشید که مجموعه‌های هدیه عطر و لوازم آرایشی، اسباب‌بازی‌ها، تزیینات و دکورهای تعطیلات، شمع‌ها و درخت‌های کریسمس مصنوعی را با قیمت‌های بسیار پایین خریداری کنید. تبلیغات سنگین حتی باید به برخی از لوازم الکترونیکی گسترش یابد.

Walmart (WMT)، Target (TGT)، Gap (GPS)، Macy’s (M) و Kohl’s (KSS) در تمام سال با عرضه بیش از حد پوشاک دست و پنجه نرم کرده اند. این احتمالاً به این معنی است که قیمت لباس‌های زمستانی مانند کت، ژاکت، چکمه، روسری و کلاه عمیق‌تر کاهش می‌یابد زیرا فروشگاه‌های زنجیره‌ای به دنبال انتقال در سال جدید به کالاهای تازه بهار و تابستان هستند.

دیویس گفت: «خرده فروشان می خواهند برای تعطیلات بزرگ بعدی که روز ولنتاین است شروع به فروش کنند. در چرخه معمول خرده فروشی، فروشگاه ها برای کالاهای بهاری در ماه فوریه راه اندازی می شوند، بنابراین باید به سرعت از کالاهای تعطیلات و پوشاک زمستانی دور شوند.

اما قبل از عجله برای چمدان های سال نو، دیویس این توصیه را ارائه کرد: «سیاست بازگشت را بررسی کنید. دیده‌ایم که خرده‌فروش‌ها یا پنجره را از 30 به 60 روز به 15 روز کوتاه کرده‌اند یا به‌عنوان فروش نهایی تعیین می‌کنند.»

Ainsley Murphy

بشارت دهنده آبجو Wannabe. نویسنده فداکار جنرال الکل نینجا. دانشجو. متخصص زامبی خالق مستقل متعصب سفر

تماس با ما