farhangian91banner

گزارش دوشنبه شما: آرژانتین پیروز شد

این فوق العاده ترین فینال جام جهانی در تاریخ بود. و لیونل مسی که بازی تعیین کننده ای را انجام داد، در مرکز پیروزی آرژانتین قرار دارد.

مسی 35 ساله ادعای خود را به عنوان بهترین بازیکنی که تا به حال در این بازی انجام داده است، محکم کرد. مسی در آنچه که گفته است آخرین بازی او در جام جهانی خواهد بود – و اولین پیروزی او در جام جهانی – دو گل از سه گل تیم و همچنین اولین گل تیم را در ضربات پنالتی به ثمر رساند.

آرژانتین در نیمه اول دو گل به ثمر رساند، زیرا فرانسه سست و نامطمئن به نظر می رسید. سپس کیلیان امباپه به جلو حرکت کرد. در فاصله کمتر از دو دقیقه، او در نیمه دوم گل های متوالی به ثمر رساند و بازی را به تساوی کشاند.

در وقت اضافه، مسی گل دوم خود را در این بازی به ثمر رساند: 3-2، آرژانتین. سپس امباپه روی یک ضربه پنالتی گلزنی کرد تا بازی 3-3 مساوی شود. تیم ها به ضربات تیراندازی رفتند. آرژانتین در ضربات پنالتی با نتیجه 4-2 پیروز شد و تماشاگران ورزشگاه از خوشحالی و اندوه اشک ریختند.

نکات برجسته: همه 12 گل را تماشا کنید.

امباپه: فوق ستاره 23 ساله فرانسوی اولین مردی از سال 1966 است که در فینال جام جهانی سه گل به ثمر می رساند. او برنده کفش طلا شد که به بهترین گلزن مسابقات می رسد.

مسی: او در 13 سالگی آرژانتین را ترک کرد و در سایه دیگو مارادونا زندگی کرده است، کسی که آخرین بار 36 سال پیش برای آرژانتین جام جهانی را بالا برد. اکنون این کشور بدون تردید فرزند بومی خود را در آغوش گرفته است. او توپ طلا را به عنوان بهترین بازیکن مسابقات برد.


همکاران من بر اساس نقشه های نبرد، رهگیری ها و مصاحبه با سربازان روسی و افراد مورد اعتماد کرملین، گزارشی جامع از نحوه سوء مدیریت روسیه در حمله به اوکراین منتشر کرده اند. در اینجا چند نکته مهم وجود دارد:

  • سربازان مجروح روسی گفتند که آموزش، غذا یا آذوقه کمی دارند. برخی برای یادگیری نحوه استفاده از سلاح های خود به ویکی پدیا مراجعه کردند.

  • حلقه درونی رئیس جمهور ولادیمیر پوتین به سوء ظن او دامن زد و نارضایتی های او را بزرگ کرد. این جنگ به قدری مخفیانه برنامه ریزی شده بود که سخنگوی و رئیس ستاد او تنها پس از شروع آن از آن مطلع شدند.

  • یکی از اعضای ناتو به متحدانش هشدار می دهد که پوتین ممکن است کشته یا زخمی شدن 300000 سرباز روسی را بپذیرد که تقریباً سه برابر تلفات تخمینی وی تاکنون است.

  • نیروهای متجاوز روسیه از تلفن های همراه خود برای تماس با خانه استفاده کردند و مواضع خود را به ارتش اوکراین نشان دادند.

قطعه را کامل بخوانید.

برای بیشتر: آنتون ترویانوسکی، رئیس دفتر مسکو، به خبرنامه صبح گفت: «این یک آبشار از شکست‌ها بود و در راس آن گمراهی خود پوتین، انزوای خود و اعتقاد خودش به اینکه می‌دانست بهترین است چیست.»

کره شمالی روز گذشته دو موشک بالستیک میان برد شلیک کرد که احتمالاً می تواند به ژاپن برسد. این موشک ها در آب های بین دو کشور سقوط کردند.

این پرتاب ها تنها چند روز پس از آن صورت گرفت که ژاپن قول داد هزینه های نظامی خود را دو برابر کند تا در برابر تهدیدات رو به رشد چین و کره شمالی محافظت کند. درگیری های آینده بر سر شبه جزیره کره و تایوان می تواند ژاپن را درگیر کند.

در برنامه‌های جدید ژاپن که مدت‌هاست رسماً صلح‌طلب بوده است، می‌خواهد به توانایی‌های ضد حمله، از جمله موشک‌هایی که می‌توانند برای هدف قرار دادن پایگاه‌ها در قلمرو دشمن در پاسخ به حمله استفاده شوند، دست یابد.

متن نوشته: کره شمالی موشک هایی را شلیک کرد که در سال 2017 و بار دیگر در ماه اکتبر بر فراز ژاپن پرواز کردند.

زمینه: هفته گذشته، کره شمالی یک موتور جدید قدرتمند را برای یک موشک بالستیک قاره پیما آزمایش کرد، به عنوان بخشی از تلاش خود برای تغییر از سوخت مایع به جامد، که می تواند حمل و نقل موشک ها را آسان تر و پرتاب سریع تر کند.

بازارها: اجماع فزاینده در مورد ظهور عصر جدیدی از رویارویی ابرقدرت ها، سازندگان تسلیحات را تقویت می کند.

ما ممکن است در یک دوره جدید در تاریخ زمین باشیم: آنتروپوسن، عصر انسان ها.

اگر شما در سال 1920 بودید، نگرش شما این بود که “طبیعت بزرگتر از آن است که انسان ها بر آن تأثیر بگذارند.”،’ رئیس گروهی از دانشمندان که بیش از یک دهه را صرف بحث در مورد اینکه آیا ما در عصر جدیدی هستیم یا خیر، گفت.

او گفت که قرن گذشته این تفکر را تغییر داده است. «این یک رویداد شوک بود، کمی شبیه برخورد یک سیارک به سیاره

برای قرن ها، اردو زبان برجسته فرهنگ و شعر در هند بود. ادبیات و روزنامه‌نگاری آن – که اغلب توسط نویسندگانی که علیه تعصبات مذهبی شورش می‌کردند، پیش می‌رفت – نقش مهمی در مبارزه استقلال این کشور علیه حاکمیت استعماری بریتانیا و در گسترش شور سوسیالیستی در اواخر قرن بیستم ایفا کرد.

اما در دهه‌های اخیر، این زبان با تهدیدات دوگانه سیاست و تلاش برای شکوفایی اقتصادی مواجه بوده است. اردو – زبانی که به طور گسترده در پاکستان، رقیب اصلی هند صحبت می شود – اکنون به عنوان خارجی انگ انگ زده می شود. والدین به طور فزاینده ای فرزندان خود را در مدارسی ثبت نام می کنند که انگلیسی یا سایر زبان های هندی را برای بازار کار مناسب تر آموزش می دهند.

با این حال، بیش از 300000 نفر در طول یک جشنواره سه روزه در دهلی نو در این ماه آیه اردو را جشن گرفتند. این گردهمایی، جشنواره شعر جشن رختا، گواهی بر قدرت ماندگاری اردو به عنوان زبان کلیدی بیان عاشقانه در آهنگ‌ها و فیلم‌های هندی بود که به شدت بر شعر اردو تأثیر می‌گذارد.

برای بیشتر: مجیب مشعل همکار من ویدیوهای به اشتراک گذاشته شده یکی از لحظات مورد علاقه او از جشنواره در توییتر.

برای یک تعطیلات اصلی، این فیله گوشت گاو سرخ شده و سرخ شده را ببینید.

برای خرید لحظه آخری تعطیلات، در اینجا 9 کتاب جدید ویراستاران ما با داستان هایی از ایسلند و نیجریه تا توکیو و فضای بیرونی توصیه می کنند.

“سوپر 8 سال” خاطرات آنی ارنو، نویسنده فرانسوی برنده جایزه نوبل ادبیات امسال را گردآوری می کند.

او متاهل بود. او به دنبال ماجراجویی بود. به نوعی همه چیز درست شد.

آیا می توانید این خبرسازان سال 2022 را بشناسید؟

Sam Mcknight

دانشجوی آماتور. مجموع ماون سفر. کارشناس مواد غذایی بیکن نرد. کارآفرین. فن آبجو. عاشق فرهنگ پاپ

تماس با ما