farhangian91banner

آتش‌سوزی‌های جنگلی با گسترش سریع دست‌کم 37 نفر را در الجزایر کشتند

مقامات دولتی روز پنجشنبه گزارش دادند که آتش سوزی های سریع جنگلی که کوه های شمال شرق الجزایر را درنوردید، دست کم 37 کشته و ده ها زخمی برجای گذاشت.

وزارت کشور اعلام کرد که این آتش سوزی ها در ساعات اولیه روز چهارشنبه شعله ور شد و افزود که حداقل 118 آتش سوزی در 21 استان مختلف در شمال شرق کشور حدود 6400 هکتار را ویران کرد و بیش از 300 نفر را مجبور به ترک خانه های خود کرد. به گفته مقامات، اکثر آتش‌سوزی‌ها تا روز پنج‌شنبه کنترل شدند، اما انتظار می‌رود با ادامه تلاش‌های امدادی، تعداد تلفات افزایش یابد.

کامل بلجود، وزیر کشور، گرمای شدید و بادهای شدید منطقه را مقصر دانست – شرایطی که کشورهای شمال آفریقا را در امتداد سواحل مدیترانه فراگرفته و به شعله‌ور شدن و تشدید ده‌ها آتش‌سوزی مرگبار در سراسر اروپا در طول فصل آتش‌سوزی‌های شدید جنگلی کمک کرده است.

اداره ملی هواشناسی الجزایر روز چهارشنبه هشدار داد دمای هوا در بخش‌های شرقی کشور می‌تواند تا 116.8 درجه فارنهایت افزایش یابد.

به گفته صلاح سحابی عابد، مدیر مرکز ملی آب و هوای این کشور، انتظار می‌رود امواج گرما در الجزایر که حدود 80 درصد آن را صحرای صحرا پوشانده است، از نظر فراوانی و شدت افزایش یابد.

روزها با دمای غیرعادی بالا به شدت آتش سوزی در سراسر جهان کمک کرده و پوشش گیاهی را خشک تر و قابل اشتعال تر کرده است.

دانشمندان می گویند که تغییرات آب و هوایی ناشی از انسان، احتمال چنین امواج گرمایی شدید را افزایش داده است. و فقرای جهان آسیب پذیرترین آنها هستند: دبیر کل سازمان ملل، آنتونیو گوترش، ماه گذشته در یک کنوانسیون جهانی در مورد تغییرات آب و هوایی گفت که احتمال مرگ مردم آفریقا، آسیای جنوبی و آمریکای مرکزی و جنوبی 15 برابر بیشتر از دیگران است. حوادث آب و هوایی شدید

در آگوست گذشته، مقامات دولتی آتش افروزان را مسئول آغاز مجموعه ای از آتش سوزی هایی دانستند که شمال الجزایر را ویران کرد و دست کم 90 نفر را کشت.

از روز چهارشنبه، دولت الجزایر صدها کارگر، ده ها خودرو و چندین هلیکوپتر را برای مقابله با آتش سوزی مستقر کرده است. به گفته آژانس خدمات اورژانس این کشور، نیروهای آتش نشانی، ارتش الجزایر و غیرنظامیان در ابتدا برای مهار آتش سوزی که به سرعت در حال گسترش بود تلاش کردند.

به گفته آژانس اورژانس، تلاش‌ها در روز پنجشنبه برای مهار برخی از مرگبارترین آتش‌سوزی‌ها در استان الطرف، در نزدیکی مرز این کشور با تونس، ادامه داشت که در آن 30 نفر جان باختند.

ویدئوهایی که روز چهارشنبه توسط سرویس‌های اورژانس و رسانه‌های محلی منتشر شد، نشان می‌دهد که آتش‌نشانان از میان دود غلیظ در مناظر غرق‌شده در حال مسابقه هستند. تصویری که در صفحه فیس بوک آژانس اورژانس منتشر شده است، یکی از امدادگران را نشان می دهد که نوزادی فریاد می زند در جاده ای که با شیلنگ های آتش نشانی پوشیده شده است.

طوفان همبستگی روز پنجشنبه رسانه های اجتماعی را فرا گرفت و مردم خانه های خود را به بازماندگان هدیه دادند. تصاویر انبوهی از شهروندان را نشان می‌دهد که برای کمک به تلاش‌های امدادی به شهرک‌ها و شهرهایی که آتش‌سوزی در آن‌ها شعله‌ور شده بود، سفر کردند.

رئیس جمهور عبدالمجید تبون به خانواده قربانیان تسلیت گفت و برای بازماندگان آرزوی شفای عاجل کرد و افزود که کل ایالت برای واکنش به این بحران تشویق شده است.

Elyse Blake

کاوشگر هیپستر پسند. گورو بیکن دوستانه. زامبی متعصب حرفه ای. نویسنده.

تماس با ما