farhangian91banner

این مرد یک کشتی تفریحی در Craigslist خرید

(سی ان ان) – هر روز نیست که یک کشتی تفریحی را برای فروش در کریگز لیست می بینید. بنابراین کریس ویلسون هنگامی که در سال 2008 با کشتی 293 فوتی که در وب سایت تبلیغات طبقه بندی شده فهرست شده بود، بلافاصله مجذوب خود شد.

کشتی کروز بازنشسته “جیب” که در آلمان ساخته شد، در آن زمان در دلتای کالیفرنیا لنگر انداخته بود و صاحب آن زمان مایل بود آن را تخلیه کند.

ویلسون که در حال کار بر روی توسعه تورهای واقعیت مجازی بود، پس از اینکه چندین بار لیست را مشاهده کرد، تصمیم گرفت کمی تحقیق کند.

ویلسون به سی‌ان‌ان سفر می‌گوید: «من به نوعی به عنوان یک خریدار بالقوه ظاهر شدم، حتی اگر واقعاً هیچ علاقه‌ای به خرید کشتی نداشتم. «حداقل، کمی خارج از سطح راحتی من بود».

زمانی که ویلسون به دلتای رودخانه داخلی و مصب در کالیفرنیای شمالی رفت و وارد کشتی شد، از اینکه کشتی 2496 تنی ناخالص در طول سال‌ها چقدر نادیده گرفته شده بود، متعجب شد.

با این حال، همانطور که او شروع به کاوش بیشتر کرد، متوجه شد که یک کشتی پنج سطحی بسیار چشمگیر در زیر همه “آشغال”های روی کشتی وجود دارد.

مهر و موم کردن معامله

کریس ویلسون و شریک زندگی او جین لی اکنون در کشتی تفریحی که او در سال 2008 خریداری کرد زندگی می کنند.

کریس ویلسون و شریک زندگی او جین لی اکنون در کشتی تفریحی که او در سال 2008 خریداری کرد زندگی می کنند.

کریستوفر ویلسون

او می‌افزاید: «او یکی از تماشایی‌ترین طرح‌بندی‌ها را در میان کشتی‌هایی که من دیده‌ام دارد. “پله ها باشکوه هستند.

“تقریباً مثل این است که یک کوروت قدیمی دهه 60 را در گاراژ پیدا کرده باشید. می توانید کیفیت آن را ببینید، اما آنقدر نادیده گرفته شده است که تقریباً از آن احساس بدی می کنید.”

او پس از کاوش در پس‌زمینه کشتی، متوجه شد که این کشتی توسط کشتی‌سازی بلوم و ووس در سال 1955 ساخته شده است و اولین خط مسافری مهمی بود که آلمان پس از جنگ جهانی دوم ساخته بود.

هر چه بیشتر در مورد کشتی که در اصل واپن فون هامبورگ نام داشت بیشتر می دانست، بیشتر متقاعد می شد که این پروژه ای است که او مایل به انجام آن است.

ویلسون پس از بررسی دقیق عظمت معنای داشتن یک کشتی کروز کوچک، یک طرح بازسازی را تنظیم کرد و تصمیم گرفت که دست به کار شود.

در حالی که او تمایلی به بحث در مورد مبلغ پرداختی خود ندارد، می‌گوید که توانسته است “یک معامله واقعاً خوب با صاحب کشتی انجام دهد.”

ویلسون می افزاید: «نکته بعدی که می دانید، من صاحب یک کشتی هستم.

اما به محض اینکه روی خط نقطه چین امضا کرد، باید بفهمد که قرار است آن را کجا بگذارد. خوشبختانه، ویلسون توانست اجاره نامه ای را در شهر ریو ویستا در رودخانه کالیفرنیا به دست آورد و ترتیبی داد که کشتی به آنجا کشیده شود.

پروژه اشتیاق

ویلسون با کمک داوطلبان روی کشتی کار می کند که در یک تفرجگاه دریایی در لیتل سیب زمینی اسلاو، کالیفرنیا لنگر انداخته است.

ویلسون با کمک داوطلبان روی کشتی کار می کند که در یک تفرجگاه دریایی در لیتل سیب زمینی اسلاو، کالیفرنیا لنگر انداخته است.

کریستوفر ویلسون

از آن زمان بود که روند بازسازی آغاز شد. اولین قدم خلاص شدن از شر همه زباله های داخل کشتی بود — ویلسون می گوید صدها کیسه زباله از نوع خانگی همراه با تشک ها و پتوهای قدیمی وجود داشت — و تلاش برای یافتن داوطلبانی برای کمک.

ویلسون می‌گوید: «تصور کردم که این پروژه طولانی خواهد بود. “مقیاس آن عظیم بود. تقریباً مانند بازسازی 15 خانه به تنهایی است.”

ویلسون پس از گذراندن چند ماه در سفر حدوداً سه ساعته از خانه خود در سانتا کروز برای کار در کشتی، تصمیم گرفت با شریک خود جین لی در کشتی حرکت کند تا بتواند به طور کامل روی پروژه تمرکز کند و همچنین آن را ایمن نگه دارد.

او اذعان می‌کند: «وقتی برای اولین بار به کشتی نقل مکان کردم، بسیاری از دوستان و خانواده‌ام در ناباوری بودند. “این یک تغییر نسبتاً بزرگ در سبک زندگی بود.”

ویلسون می‌گوید وقتی شروع به کندوکاو بیشتر در تاریخ کشتی کرد، فهمید که نه تنها الهام‌بخش سریال تلویزیونی محبوب «قایق عشق» بود، بلکه محل فیلم‌برداری مقر سازمان جنایی Spectre در سال 1963 بود. فیلم جیمز باند “از روسیه با عشق”.

او می‌گوید این کشتی حدود دو دهه به عنوان یک کشتی کروز خدمت می‌کرد و پیش از پهلوگیری در ونکوور، از چندین مالک مختلف و همچنین نام‌ها عبور کرد.

پس از چند شروع اشتباه و مالکیت و تغییر نام بیشتر، در سال 2005 به آلامدا، کالیفرنیا کشیده شد. برنامه‌هایی برای تبدیل آن به یک قایق تفریحی لوکس انجام شد، اما در نهایت شکست خورد.

این کشتی چندین سال در آلامدا باقی ماند تا اینکه توسط یک تاجر خریداری شد و به دلتای کالیفرنیا نقل مکان کرد. زمانی که ویلسون در سال 2008 تبلیغ آن را در کریگلیست دید، تصور می شد این کشتی در آستانه اسقاط است.

کشتی تاریخی

هرچه بیشتر در مورد تاریخ یاد می‌گرفتم، به این فکر می‌کردم که می‌تواند یک جاذبه ساحلی باشد، شبیه ملکه مری. [a retired ocean liner moored at Long Beach that’s now a popular tourist attraction]او توضیح می‌دهد: «من می‌خواهم از آن یک موزه بسازم و به مردم اجازه بدهم که گردش کنند [of the ship]”

او تخمین می زند که برای تبدیل کشتی به یک جاذبه ساحلی حدود 3 میلیون دلار هزینه خواهد داشت.

ویلسون که هیچ تجربه قبلی کار بر روی کشتی ها را نداشت، حدود 14 سال را صرف بازسازی کشتی با کمک داوطلبان کرده است.

او می‌گوید: «من خیلی حیله‌گر هستم»، و توضیح می‌دهد که در گذشته اتومبیل‌های زیادی را بازسازی کرده بود و قبلاً به‌عنوان مهندس مکانیک برق کار می‌کرده است.

او پس از گذراندن اولین شب خود در کشتی، نام کشتی را به Aurora تغییر داد.

ویلسون توضیح می دهد: “من با یکی از درخشان ترین طلوع هایی که تا به حال دیده بودم از خواب بیدار شدم.” او با ابرها و آب یک افکت از نوع شفق را تشکیل می‌داد.

با کمک داوطلبان، همراه با لی، که به گفته ویلسون نقش کلیدی در کمک به حفظ شفق قطبی ایفا کرده است، او بازسازی برخی از گذرگاه ها و همچنین یک سالن و تعدادی کابین را به پایان رساند.

او می گوید: “بزرگترین دستاورد ما حذف چوب قدیمی از عرشه ها و صرف زمان زیادی برای جوشکاری در صفحات فولادی جدید برای آب بندی کامل عرشه ها بوده است.”

“بزرگترین چالش کار روی کشتی نیست، بلکه مقابله با سیاست پشت آن است. آیا شهرستان یا شهر کشتی شما را در آنجا می خواهند؟”

پس از چند سال اقامت در ریو ویستا، به ویلسون پیشنهاد اسکله در اسکله 38 سانفرانسیسکو داده شد و شفق قطبی را به آنجا منتقل کرد. با این حال، همه چیز آنطور که او انتظار داشت پیش نرفت و بعداً از ویلسون خواسته شد تا خانه جدیدی برای کشتی پیدا کند.

او آن را در سال 2012 به دلتای کالیفرنیا منتقل کرد و شفق قطبی را در یک تفرجگاه در لیتل سیب زمینی اسلاو، واقع در حدود 24 کیلومتری شهر استاکتون در دره مرکزی کالیفرنیا، لنگر انداخت.

شفق قطبی از آن زمان “در آب های کم عمق شیرین” در اینجا مستقر شده است و به نظر می رسد برای آینده قابل پیش بینی باقی بماند.

اگرچه کشتی قادر به حرکت نیست، اما ویلسون تاکید می کند که “تهیه محکمی” دارد. و پس از مشورت با تعدادی از مهندسان دریایی، او مطمئن است که “با نگهداری و نظارت مناسب” می تواند با خیال راحت در جایی که هست باقی بماند.

او می افزاید: «تا زمانی که آن را در جایی که الکترولیز زیاد و مواردی از این قبیل وجود دارد، خارج نکنیم». او در حال حاضر امن است، اما ما برنامه‌هایی داریم که او را به خلیج نزدیک‌تر کنیم، زمانی که در مراحل ترمیم خود قرار گرفت.»

او امیدوار است که بتواند بودجه کافی برای بیرون کشیدن کشتی از آب و بازسازی قسمت زیرین آن جمع آوری کند.

افزایش بودجه

ویلسون بودجه عمده این کار را خودش تامین کرده است، اما امیدوار است بتواند بودجه کافی برای تبدیل آن به موزه را جمع آوری کند.

ویلسون بودجه عمده این کار را خودش تامین کرده است، اما امیدوار است بتواند بودجه کافی برای تبدیل آن به موزه را جمع آوری کند.

کریستوفر ویلسون

او می‌گوید: «تا جایی که واقعاً روی کشتی کار می‌کنم، من چیزهای زیادی یاد گرفته‌ام. “هیچ چیزی وجود ندارد که من نمی دانم چگونه آن را درست کنم. اما همه چیز برای رسیدن به آن یکسری پول نیاز دارد.”

جدا از چند کمک مالی کوچک، ویلسون تا کنون بخش عمده ای از کار بازسازی را خودش تامین کرده است.

او توانسته است با خرید اقلام از بازارهای کثیف و حراج های دولتی و فروش مجدد آنها در سایت های حراج آنلاین مانند eBay، و همچنین کار به عنوان مشاور در پروژه های کشتی های تاریخی دیگر، بودجه این کار را تامین کند.

اما در حالی که این درآمد پروژه را تا اینجا حفظ کرده است، مطمئناً برای تأمین هزینه بازسازی کامل کافی نیست و ویلسون مصمم است کاری را که شروع کرده به پایان برساند.

ویلسون پس از برخورد با کانال یوتیوب Ship Happens که تلاش های یک زوج بریتانیایی را که در حال بازسازی یک کشتی 80 ساله جنگ جهانی دوم که از eBay خریداری کرده بودند، توضیح می دهد، الهام گرفت تا داستان خود را به این پلتفرم ببرد. افزایش بهره، و همچنین بودجه.

او می‌گوید: «از زمانی که همه چیز در یوتیوب به وجود آمد، ما صدها و صدها نفر را به صورت داوطلبانه پیشنهاد داده‌ایم.

ویلسون امیدوار است که موفقیت آن به سرعت بخشیدن به کارها کمک کند و می گوید که در حال حاضر نتایج را می بیند.

او می‌گوید: «چیزها خیلی سریع پیش می‌روند.

با این حال، تولید ویدیو در کنار بازسازی یک کشتی کار دشواری است، و او هنوز در حال «پیدا کردن پای خود» است، وقتی نوبت به شعبده بازی هر دو می رسد.

ویلسون می‌افزاید: «وقتی با آن راحت‌تر شدم، امیدواریم که گروه‌هایی از داوطلبان را در چند روز در هفته شروع کنیم.

تکمیل در چشم است؟

یک پلکان بزرگ روی کشتی که ویلسون آن را به شفق قطبی تغییر نام داده است.

یک پلکان بزرگ روی کشتی که ویلسون آن را به شفق قطبی تغییر نام داده است.

کریستوفر ویلسون

اگرچه هنوز راه زیادی برای رفتن وجود دارد، اما ویلسون به آرامی به هدف خود برای تبدیل شفق قطبی به موزه نزدیک‌تر می‌شود.

در حالی که او همچنین به تبدیل کشتی به یک تخت خواب و صبحانه یا حتی یک مکان عروسی فکر می کند، او احساس می کند که یک موزه “واقعی ترین” گزینه است.

او می‌گوید: «این چیزی است که ما تلاش می‌کنیم آن را به مردم برگردانیم. ما نمی‌خواهیم آن را تعمیر کنیم و قایق تفریحی خصوصی خودمان را از آن چیز بسازیم.»

و مطمئناً چیزهای زیادی برای مشاهده در عرشه Aurora وجود دارد. این کشتی شامل 85 کابین، و همچنین یک سالن فوقانی با عرشه بزرگ خصوصی، یک استخر، یک گالری بزرگ و یک تئاتر است.

او می‌گوید: «ما تعداد کمی از کابین‌ها را بازسازی کرده‌ایم، اما بسیاری از کابین‌ها را برای رفتن داریم و به زودی این فرصت را برای عموم فراهم خواهیم کرد تا از بازسازی یک کابین حمایت کنند.

ویلسون و تیم داوطلبانش در حال حاضر روی قسمت پشتی شفق قطبی کار می‌کنند و قصد دارند تا پایان سال 2022 فضای رستوران و غذاخوری را به طور کامل بازسازی کنند.

در سال‌های اخیر، ویلسون مبلمانی از کشتی‌های تاریخی دیگر دریافت کرده است تا در کشتی آرورا استفاده کند.

او می‌گوید: «ما یک کمک مالی بزرگ از جزیره پرنسس داشتیم، یکی از کشتی‌هایی که در واقع از «قایق عشق» فیلمبرداری کردند، که به تازگی از بین رفته است.

در حال حاضر، ویلسون از کار و زندگی در کشتی لذت می برد و مشتاقانه منتظر روزی است که بتواند آن را به روی عموم باز کند.

او می افزاید: «واقعاً هیچ چیز دیدنی تر از این نیست که بتوانید روی چیزی به این بی نظیر کار کنید و روی آن زندگی کنید.

اما آیا او امیدوار است که این کشتی دیدنی روزی دوباره به راه بیفتد؟

او می‌گوید: «اگر پول وارد شود، می‌توان او را دوباره به سفر دریایی وادار کرد. “اگر اینطور نباشد، او می تواند یک موزه عالی باشد.”

Kellen Odom

مدافع رسانه های اجتماعی گیک غذا. کاوشگر. علاقه مندان به تلویزیون پیشگام بیکن افراطی. کل نینجا اینترنت. تنظیم کننده.

تماس با ما