farhangian91banner

طرح اولین آسمان خراش «فوق العاده» سنگاپور رونمایی شد

نوشته شده توسط اسکار هلند، CNNسنگاپور

سنگاپور قرار است از اولین آسمان‌خراش «ابر بلند» خود استقبال کند، اصطلاحی که برای توصیف ساختمان‌هایی با ارتفاع بیش از 300 متر (984 فوت) استفاده می‌شود.

این برج جدید که با نام 8 Shenton Way شناخته می‌شود، از سال 2028 بر فراز شهر-دولت آسیای جنوب شرقی اوج می‌گیرد و دارای دفاتر، یک هتل و 34 طبقه اقامتگاه لوکس است.

این آسمان‌خراش با مساحت 1.6 میلیون فوت مربع، توسط معماران آمریکایی Skidmore، Owings & Merrill (SOM)، در پشت برج خلیفه دبی، بلندترین ساختمان جهان، طراحی شده است.
میدان عمومی و خرید در سطح همکف ارائه خواهد شد.

میدان عمومی و خرید در سطح همکف ارائه خواهد شد. اعتبار: SOM/Bazier

این شرکت با رونمایی از برنامه های خود در روز پنجشنبه گفت که طراحی آن “الهام گرفته از جنگل های بامبو” است. رندرهای دیجیتال مجموعه‌ای از فرم‌های مستطیل شکل آبشاری را نشان می‌دهند که در بالای آن تراس‌های روی پشت بام قرار دارند. این پروژه شامل بیش از 107000 فوت مربع فضای سبز مرتفع با گیاهانی است که به طور خاص برای جذب پرندگان و پروانه ها انتخاب شده اند. بیش از نیمی از محوطه های محوطه سازی شده سایت در دسترس عموم خواهد بود.

نیک مدرانو، مدیر طراحی SOM در یک کنفرانس مطبوعاتی پنجشنبه گفت: «ما می‌خواهیم مکان‌هایی را ایجاد کنیم که راحت باشند، جایی که مردم بخواهند باشند و سالم باشند. “

این شرکت همچنین گفت که 8 Shenton Way یکی از “پایدارترین” آسمان‌خراش‌های آسیا خواهد بود. به گفته معماران، این برج 305 متری (1001 فوت) پس از بهره برداری، 55 درصد کمتر از آنچه برای دستیابی به بالاترین رتبه پایداری دولت محلی لازم است، مصرف می کند.

یک رندر دیجیتال ساختمان را در شب تصور می کند.

یک رندر دیجیتال ساختمان را در شب تصور می کند. اعتبار: SOM/Bazier

مصطفی آبادان، شریک طراحی SOM گفت که صرفه جویی در مصرف انرژی از طریق ترکیبی از رویکردها، از جمله نمای ساخته شده از سفالین، بامبو تقویت شده و شیشه های گرما حاصل می شود. باله های افقی و عمودی که در امتداد بیرونی برج قرار دارند، در عین حال نور خورشید را منحرف می کنند و به خنک نگه داشتن سازه در آب و هوای گرمسیری سنگاپور کمک می کنند.

این برج همچنین به سیستم خنک کننده منطقه ای شهر متصل خواهد شد، شبکه ای زیرزمینی از لوله ها که آب سرد را به واحدهای تهویه مطبوع ساختمان ها فشار می دهد تا تقاضای برق را کاهش دهد.

آبادان طی یک کنفرانس مطبوعاتی به CNN گفت: «اینها چیزهایی هستند که در پایدارترین ساختمان در این مقیاس در سنگاپور جمع می شوند.

این برج دارای فضای اداری، هتل و اقامتگاه های لوکس خواهد بود.

این برج دارای فضای اداری، هتل و اقامتگاه های لوکس خواهد بود. اعتبار: SOM/Bazier

این آسمان‌خراش در مکانی ساخته می‌شود که در حال حاضر توسط برج استوانه‌ای AXA اشغال شده است که در سال 1986 افتتاح شد. کار تخریب از قبل آغاز شده است و ساختمان جدید بخشی از فونداسیون موجود را مجدداً استفاده خواهد کرد – حرکتی که مدرانو گفت که “مواد را نجات می‌دهد. و ردپای کربن ساختمان را از ابتدا کاهش دهید.”

با وجود اینکه یکی از پرجمعیت ترین کشورهای جهان است، خط افق سنگاپور در مقایسه با شهرهایی مانند هنگ کنگ، شانگهای و شنژن نسبتاً کم ارتفاع است. این کشور با مساحتی کمتر از نصف لندن، دو فرودگاه غیرنظامی و چندین پایگاه هوایی نظامی را در خود جای داده است – و گزارش‌های گسترده‌ای مبنی بر محدودیت ارتفاع ساختمان به میزان 280 متر (919 فوت) در مناطق مرکزی شهر وجود دارد.

سازمان توسعه شهری سنگاپور (URA) از اظهار نظر در مورد اینکه آیا محدودیت های ارتفاع در این شهر اعمال شده یا تا کنون اعمال شده است، خودداری کرد. سازمان برنامه ریزی شهری توضیح بیشتری در مورد اینکه چرا 8 Shenton Way در اندازه پیشنهادی آن تصویب شد، ارائه نکرد، اگرچه یک سخنگوی به CNN گفت که “ارتفاع مجاز ساختمان منوط به الزامات فنی و همچنین ارزیابی بر اساس طراحی و بافت سایت مربوطه است.”

ویدیوی مرتبط: تاریخچه کوتاهی از بلندترین ساختمان های جهان

تا به امروز، تنها ساختمان دیگری که بیش از 280 متر ارتفاع دارد، برج Guoco همسایه است که در سال 2018 تکمیل شد. همچنین توسط SOM طراحی شده است، این آسمان خراش 290 متر (951 فوت) ارتفاع دارد و شامل یک آپارتمان پنت هاوس است که توسط یک کارآفرین میلیاردر بریتانیایی خریداری شده است. جیمز دایسون برای 73.8 میلیون دلار سنگاپور (در آن زمان 54.2 میلیون دلار) در سال 2019.
علاوه بر برج خلیفه، SOM همچنین دو ساختمان از 10 ساختمان بلند جهان را طراحی کرد: مرکز مالی CTF در تیانجین چین و مرکز تجارت جهانی وان نیویورک. طراحی آن برای 8 Shenton Way با همکاری شرکت محلی سنگاپور DCA Architects تولید شد.

Sam Mcknight

دانشجوی آماتور. مجموع ماون سفر. کارشناس مواد غذایی بیکن نرد. کارآفرین. فن آبجو. عاشق فرهنگ پاپ

تماس با ما